Tuesday, June 17, 2014

Naşterea în spitalul Medicover. Episodul 1. Cum am ales

Am fost internată în spital o singura dată în viaţa mea, pentru o microlitiază renală. Eram în liceu, nemernica de microlitiază s-a combinat cu o frumuseţe de pneumonie care-mi producea nişte dureri acute la fiecare tuse, pentru ca îmi zdruncina rinichii şi formaţiunile din ei, aşa că sora mea m-a luat pe sus şi am ajuns la spital. Condiţiile erau infecte, nu ştiu azi cum este, au trecut 10 ani de atunci, aşa că peste 4 zile când am fost externată am plecat sărind într-un picior de bucurie.
Cu toate astea, ştiam că trebuie să mai stau în spital cel puţin încă o dată în viaţă. Ştiu poveşti cu persoane care au născut acasă ( să-mi fie cu iertare, dar „not my cup of tea”), eu însă sunt mai slabă de înger, nu mă vedeam scremându-mă în baia proprie, eventual cu soţul pe post de moaşă-doctor-asistentă. Ca să nu mai zic că aveam o indicaţie destul de hotărâtă pentru cezariană ( fiind operată în urmă cu ceva ani de miopie). Bun, deci am rezolvat primul pas: clar nasc la spital. Ce variante am? Ca majoritatea medicilor din România, medicul care mi-a supravegheat sarcina lucrează atât la un spital de stat, mai exact Sf Pantelimon, cât şi la Medicover.
Am luat hotărârea finală destul de târziu, mai exact în săptămâna 37 (atunci am semnat contractul cu cei de la Medicover)- auzisem că dacă naşti prematur, înainte de săptămâna 34, nu te primesc, nu riscă. Este important să mergi acolo personal, să vezi condiţiile, să ceri informaţii exacte privind tarifele.
Bun. Văzut condiţiile, aflat tariful final ( compania la care lucrez are un contract cu clinica în cauză, prin urmare beneficiam şi de un discount considerabil de 40%), am pus în balanţă cele două opţiuni cu avantaje şi dezavantaje, potrivit situaţiei mele.
Naşterea în spitalul Sf Pantelimon:
Avantaje:
-          Apropierea de casă (în cazul meu la 5 minute de mers cu maşina)
-          Costul mic ( în comparaţie cu tariful final de la Medicover). Cum am calculat eu acest cost? Teoretic, fiind spital de stat ar trebui să fie gratis ( hehehe, ce glumă bună, ştiu ), dar am căutat pe internet să văd ce tarife se practică. Nu ştiu cât sunt reale postările găsite de mine, dar cred că nu mai sunt actualizate- pentru o cezariană la Sf Pantelimon cică ar fi 600 de lei după unii, 300 euro minim după alţii. La care se adaugă „atenţia” pentru anestezist- internetul zice vreo 300, neonatolog-tot vreo 300, asistente- nu zice internetul cât, asistente neonatologie- iarăşi nu zice cât, dar zice că e foarte important, ca să-ţi aducă copilul la alăptat, nu să-l îmbuibe cu lapte praf . Eventual infirmiere etc.. şi lista poate continua
-          Fiind spital de stat, sunt pregătiţi pentru multe complicaţii care pot apărea. Pentru că în anumite cazuri, cu complicaţii apărute din diverse motive, cei de la privat hotărăsc să te trimită la stat( aici este o întreagă discuţie). Sperând că nu vor apărea complicaţii, eşti de la bun început aici. Într-adevăr, în contractul cu Medicover se menţionează că, în cazul în care medicul hotărăşte acest lucru, vei fi transferat la un spital public.
Dezavantaje:
-          Condiţiile din spital
-          Atitudinea personalului medical, testată de mine (am fost de două ori în decursul sarcinii şi n-am fost deloc încântată)

Naşterea în spitalul Medicover:
Avantaje:
-          Condiţiile din spital
-          Atitudinea personalului medical
Dezavantaje:
-          Distanţa faţă de casă ( zona Băneasa). Întrucât cezariana mea era programată, însă riscam să mi se declanşeze naşterea din clipă în clipă, iar eu nu voiam să mă programez chiar la rece, ci să mergem din aproape în aproape, în cazul în care era nevoie să ajungem acolo la ora dimineţii, când toţi corporatiştii se îndreaptă spre muncă- mai exact spre Pipera- am fi stat în trafic, bară la bară, cum se spune.
-          Costul mare. Preţul întreg este de aproximativ 7000 RON. Poate fi redus cu o trimitere de la medicul de familie, dacă doctorul curant are contract cu CASMB, şi dacă ai norocul să fii angajat al unei companii care are contract cu cei de la Medicover (în funcţie de reducerea negociată de fiecare angajator). Se poate plăti cu Card Avantaj, eu am apelat la el, 6 rate fără dobândă. (cardul în sine este avantajos, eu nu sunt adepta cardurilor de credit, însă în situaţia de faţă, s-a dovedit a fi foarte util, fără comisioane ascunse, doar 50 de lei comision de întreţinere anual).
-          Posibilitatea de a fi transferată la spital de stat, în cazul unor nedorite complicaţii (în acest caz, eşti bun de plată şi transferat şi la stat...)
Deşi nu sunt de fel o persoană cheltuitoare- recunosc că sunt un pic zgârcită uneori- în situaţia de faţă am ales să plătesc mai mult, însă nu am regretat nici un moment, consider că am ales bine, deşi încă mai plătesc ratele. 
Condiţiile din spital, precum şi atitudinea personalului medical s-au dovedit a fi factorii cei mai importanţi în luarea deciziei. Le voi detalia într-un episod viitor


No comments:

Post a Comment