Thursday, June 4, 2015

Ce facem când copilul se opăreşte la fund, sau remedii contra iritaţiei de scutec

În mai bine de un an şi două luni de când tot şterg şi cremuiesc fund de bebeluşă, am trecut prin experienţa neplăcută din titlu o singură dată, iritaţia însoţind un episod diareic datorat, cel mai probabil, erupţiei dentare. S-a întâmplat acum vreo lună jumate, Ioana plângea de mama focului şi eu nu ştiam de ce, deşi micuţa se ţinea de pampers, arătându-mi sursa durerii. Într-un final mi-am dat seama, fund roşu-roşu, prima oară pe ecrane, ce mă fac?!
La sfatul părinţilor mei, am dat fuga la farmacie şi am cumpărat faimosul şi românescul Nidoflor:

Old school, cum se zice pe englezeşte. Cu un pic de antibiotic, merge la copiii mici. Am dat 10 lei pe el, până seara roşeaţa s-a estompat, Ioana nu mai părea să fie deranjată de fiecare pipi. După două zile de aplicat (recunosc că am dat de vreo 5 ori pe zi, mai mult decât scria la indicaţii), Ioana s-a vindecat. La câteva zile, episodul s-a repetat (la fel, însoţind o diaree nejustificată de alimentaţie, care a durat prea puţin ca să fie virală). Am folosit din nou Nidoflor, dar şi faimosul Sudocrem, pe care i-l recomandase cineva soacrei mele, că ea a dat fuga la farmacie şi l-a luat. 16 lei la noi la colţ, pe site la Bebetei bineînţeles mai ieftin, 14,5: 
Bun şi Sudocrem. Deşi cred că dacă ar fi ceva foarte serios, aş alterna cele două creme. Bineînţeles, copilul lăsat cât mai mult în fundul gol, fără pampers, cu tot riscul de accidente (să nu-mi ziceţi că n-aţi vrea să vă sporiţi şansele de a câştiga la loto)
Menţionez că până la episodul relatat mai sus Ioana nu s-a opărit niciodată (adică mai elevat vorbit, nu s-a iritat niciodată în zona scutecului, n-a făcut eritem fesier etc.). Voi folosi în continuare termenul popular de opăreală, pe care îl cunoaşte toată lumea. Poate că am greşit, dar nu am obişnuit să o spăl la fund după fiecare "treabă mare". În primul rând pentru că îmi era greu să o ţin, în al doilea rând pentru că se întâmpla des acest no.2, în al treilea rând pentru că aşa mi-au arătat în maternitate. Am folosit şerveţele umede, am aplicat cremă la fiecare schimbare a scutecului, toate bune şi frumoase. Acum am schimbat metoda, o mai spăl, no. 2 e mai rar, eu sunt mai zdravănă, mi-e frică de opăreală ca de naiba (plângea micuţa rău, cred că era o durere foarte nesuferită) şi nu în ultimă instanţă sub imperiul reportajelor de la televiziune privind toxicitatea şerveţelelor umede de pe piaţă. Le-am rărit pe acestea din urmă, tot mai folosesc din când în când, dar mai cu zgârcenie. 
La început, am folosit pentru întreţinere Bepanthen, care e bun, dar destul de scump, 37,5 lei la Bebetei, în alte părţi poate ajunge la 50 de lei:
Ulterior mi s-a spus că se foloseşte doar în cazuri de iritaţie, şi mi s-a recomandat o cremă de la Weleda, 25 lei: 
E bună în general pentru întreţinere, intră bine în piele, miros plăcut, dar nu face minuni. Doar pentru întreţinere, la moment de criză nu prea ajută. 
Aş mai putea să recomand o cremă bună, la un preţ foarte bun. E vorba de crema celor de la Farmec, Petrini. Costă 7,5 lei la Bebetei: 
Nu am folosit-o regulat pentru zona scutecului, pentru că are o consistenţă păstoasă, intră un pic mai greu în piele. Dar o recomand cu căldură pentru că şi-a dovedit eficacitatea în cazul unei iritaţii care îi apăruse Ioanei pe mâini. Pediatra ne-a recomandat să dăm regulat cu orice cremă hidratantă, îi dădeam cu Weleda, cu ulei, etc, nu dispărea. Am aplicat Petrini de vreo 3 ori şi iritaţia a dispărut complet. A mai apărut ulterior la nivelul picioarelor (se datora deshidratării pielii), din nou am apelat la Petrini, şi-a făcut treaba. 
De remedii naturiste nu ştiu ce să zic, eram în moment de criză şi nu am avut răbdare să le încerc, pentru că de obicei rezultatul nu e atât de rapid. De obicei sunt adepta remediilor naturiste, dar cu un copil plângând, mai greu.
Oricum, e important să-i urmărim şi să îi îngrijim cu atenţie, mai ales că zona scutecului este sensibilă şi se vindecă mai greu tocmai din cauza umezelii din pampers. Iar disconfortul copilului în cazul în care se opăreşte este destul de mare, mai bine evităm decât să tratăm.

No comments:

Post a Comment